Catalunya Israel
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
Catalunya Israel

Fòrum d'agermanament entre Israel i els Països Catalans
 
ACAIÍndexÚltimas imágenesCercarRegistrar-seIniciar SessióARCCI

 

 Em presento

Ir abajo 
3 participantes
AutorMissatge
Daniel Gentil




Nombre de missatges : 1
Registration date : 24/12/2010

Em presento Empty
MissatgeAssumpte: Em presento   Em presento Icon_minitimeDv Des 24, 2010 7:35 pm

Hola,

Em dic Daniel i no sóc jueu. Sempre he admirat el vostre poble. De fa un temps que el distanciament entre Catalunya i Israel s'ha anat aguditzant. Ja no vivim aquells temps en què els nostres poetes s'inspiraven en el sofriment d'Israel, com Salvador Espriu.

No sé si sóc benvingut o no, si creieu que no hi sóc oportú, cap problema. Ho deixo estar.

Més que res estic interessat a conèixer de primera mà l'opinió dels jueus catalans sobre els problemes que afecten tant Catalunya i Israel i sobre quines són les solucions viables. Perquè massa sovint sentim contertulians que no tenen ni idea del que proposen o que no s'adonen que el que prediquen és senzillament inviable.

En general trobo que el catalanisme s'ha anat tornant molt antiisraelià. Una cosa és voler una solució justa i raonada per als palestins, que molt sovint pot ser conflictiva per a Israel, i l'altra ja és entrar en un discurs clarament antisionista que sembla que busca la destrucció de l'estat d'Israel. Per l'altre costat, em trobo que tant des de l'estat d'Israel i també des de la comunitat jueva a Catalunya m'arriben missatges molt crítics amb Catalunya i que sembla que facin costat a l'espanyolisme més ranci. Com si tinguessin por de posar en perill el que han aconseguit no volen saber res de les altres nacions sense estat.

He llegit per damunt els vostres escrits i m'he sentit reconfortat.

Que tingueu uns bons dies de festa.
Tornar a dalt Ir abajo
Joel Català

Joel Català


Nombre de missatges : 299
Localisation : Catalunya
Registration date : 21/06/2007

Em presento Empty
MissatgeAssumpte: Re: Em presento   Em presento Icon_minitimeDl Des 27, 2010 5:06 pm

Hola Daniel, benvingut al fòrum!

B’ezrat Ha-Xem, amb el temps aniràs veient que en aquest fòrum som molts els qui tenim un perfil similar al teu. En el meu cas, però, la meva aproximació a Israel és des d’un punt de vista del judaisme netament sionista –bé, de fet només concebo el judaisme com a sionista, i trobo que el judaisme anti-sionista és un extremisme producte dels 2.000 anys d’exili del poble jueu de la seva Terra.

Novament, rep una salutació de cordial benvinguda de part meva.


Editat per darrera vegada per Joel Català el Dj Des 30, 2010 3:13 pm, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
http://lazerbrody.net
Odalric

Odalric


Nombre de missatges : 155
Localisation : Catalunya
Registration date : 07/02/2007

Em presento Empty
MissatgeAssumpte: Re: Em presento   Em presento Icon_minitimeDj Des 30, 2010 2:13 am

Benvingut Daniel!
Com molt bé diu el Joel, aquí et trobaràs entre germans.
Una abraçada i fins molt aviat!
Tornar a dalt Ir abajo
http://odalric.blogspot.com/
Contenido patrocinado





Em presento Empty
MissatgeAssumpte: Re: Em presento   Em presento Icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Em presento
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1
 Temas similares
-
» Em presento
» Em Presento
» Hola, em presento.

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
Catalunya Israel :: Catalunya Israel :: Fòrum d'actualitat-
Canviar a: