Joel Català
Nombre de missatges : 299 Localisation : Catalunya Registration date : 21/06/2007
| Assumpte: "Cronos", del canal 33, sobre els jueus Dt Des 22, 2009 12:04 pm | |
| Benvolguts,
Us informo que demà dimecres a les 22:15 al Canal 33 s'emet la segona part --lamentablement em vaig assabentar de la primera part massa tard-- del documental del programa "Cronos" sobre els jueus.
A la web del Canal 33 s'hi inclou la següent explicació sobre el capítol:
http://www.tv3.cat/programa/191397111/Cronos
"Després de la diàspora dels jueus, milers d'aquests homes i dones tan particulars es van estendre pel món, especialment pel centre d'Europa i per la riba del Mediterrani. Obligats a marxar de la regió on sempre havien viscut, s'emporten amb ells les seves dues característiques principals, una religió monoteista i una llengua pròpia.
"Malgrat l'exili, els jueus no oblidaran mai que formen part d'un sol poble. Aquesta ferma voluntat farà que a molts llocs i en molts segles diferents els seus veïns els mirin amb mals ulls. A l'Europa de les croades, els jueus seran considerats l'enemic interior, l'aliat dels musulmans que els cristians volen combatre a Terra Santa. A la monarquia hispànica dels Reis Catòlics seran l'objecte preferent de la Inquisició, i també a Polònia, a Rússia, a Itàlia, a Alemanya"
Salutacions, Xalom | |
|
sisco ben noakh
Nombre de missatges : 123 Registration date : 24/05/2008
| Assumpte: Re: "Cronos", del canal 33, sobre els jueus Dl Gen 11, 2010 12:48 pm | |
| | |
|
Odalric
Nombre de missatges : 155 Localisation : Catalunya Registration date : 07/02/2007
| Assumpte: Re: "Cronos", del canal 33, sobre els jueus Dj Gen 14, 2010 5:39 pm | |
| Sisco, d'on els vas gravar? | |
|
sisco ben noakh
Nombre de missatges : 123 Registration date : 24/05/2008
| Assumpte: Re: "Cronos", del canal 33, sobre els jueus Dv Gen 15, 2010 10:22 am | |
| ja fa temps d'això... em sembla que aquest no el vaig gravar. potser ho vaig descarregar de totsrucs o una d'aquestes webs. no ho tinc gaire organitzat, gravat em sembla que tinc el de me'n reia i el de l'hotel nou estrelles. hanita? quin embolic! perdó! | |
|
saisei
Nombre de missatges : 138 Localisation : Camp de Tarragona Registration date : 18/01/2009
| Assumpte: Re: "Cronos", del canal 33, sobre els jueus Dv Gen 15, 2010 11:47 am | |
| Odalric, els pots trobar aquí
http://web.totsrucs.cat/index.php?pagina=elinks&veure=temporada&id=1006 | |
|
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: "Cronos", del canal 33, sobre els jueus | |
| |
|