| Conferència interessant | |
|
|
Autor | Missatge |
---|
Sayeret מנהל
Nombre de missatges : 895 Localisation : Baix Empordà Registration date : 22/01/2007
| Assumpte: Conferència interessant Dj Maig 21, 2009 2:55 pm | |
| Conferència organitzada per l'Entesa Judeo-Cristiana de Catalunya
LA CONTROVÈRSIA JUDEO-CRISTIANA FINS EL S. XIII
A càrrec d'en F. Andreu Lascorz Arcas
Dimecres 27 de maig, a les 19,45 hores.
Sala Sant Jordi
Seminari Conciliar de Barcelona
C. Diputació 231 - Barcelona
arcci | |
|
| |
Odalric
Nombre de missatges : 155 Localisation : Catalunya Registration date : 07/02/2007
| Assumpte: Re: Conferència interessant Dj Maig 21, 2009 9:22 pm | |
| El 27 no és la final de la Champions?? | |
|
| |
mila miró
Nombre de missatges : 125 Age : 67 Localisation : Camp de Tarragona Registration date : 12/01/2008
| Assumpte: Re: Conferència interessant Dv Maig 22, 2009 11:41 pm | |
| Ara sí que l'has encertada, Odalric. Vols dir que tindrà públic l'Andreu? Sempre li quedaran els de l'Espanyol i els del Madrid! | |
|
| |
espiadimonis
Nombre de missatges : 325 Registration date : 22/01/2007
| Assumpte: Re: Conferència interessant Ds Maig 23, 2009 5:11 pm | |
| Per a tots aquells que no volem patir, ens cal un forat on amagar-nos durant el partit. L'horari no em va gens bé, que si no... | |
|
| |
Maria Jose
Nombre de missatges : 55 Age : 62 Localisation : Catalunya Registration date : 10/07/2008
| Assumpte: Re: Conferència interessant Ds Maig 23, 2009 7:18 pm | |
| Doncs jo pot ser si que hi aniré. | |
|
| |
mila miró
Nombre de missatges : 125 Age : 67 Localisation : Camp de Tarragona Registration date : 12/01/2008
| Assumpte: Re: Conferència interessant Dg Maig 24, 2009 12:11 pm | |
| Espia, Llàstima que no sóc a Barcelona, seria el lloc ideal per amagar-me i allunyar-me del patiment. Hauré de buscar una alternativa vora casa. M. José, ja ens ho explicaràs. | |
|
| |
mila miró
| Assumpte: Re: Conferència interessant Dl Maig 25, 2009 3:54 pm | |
| Per cert, aquesta conferència deu ser de cultura catalana i no de cultura israeliana, no? Corregiu-me si vaig errada! Deu ser: LA CONTROVÈRSIA JUDEO-CRISTIANA A CATALUNYA FINS EL S. XIII No em quadra així: LA CONTROVÈRSIA JUDEO-CRISTIANA A ISRAEL FINS EL S. XIII | |
|
| |
Joel Català
Nombre de missatges : 299 Localisation : Catalunya Registration date : 21/06/2007
| Assumpte: Re: Conferència interessant Dl Maig 25, 2009 4:55 pm | |
| Mila, sobre el títol de la conferència, es circumscrigui al territori que sigui, parlar de "controvèrsia" entre jueus i cristians, quan el que sovint hi havia era eliminació física dels jueus, ho trobo extremadament diplomàtic.
Si parlem de controvèrsies en el pla teològic, penso que el cristianisme és una ombra del judaisme. Entenc que en la famosa Disputa de Barcelona --una de les poques disputes amb certa igualtat de condicions entre els disputants-- Nachmànides ho va deixar prou clar. El mateix Rei En Jaume va reconèixer Nachmànides.
Editat per darrera vegada per Joel Català el Dl Maig 25, 2009 7:00 pm, editat 2 cops en total | |
|
| |
Maria Jose
Nombre de missatges : 55 Age : 62 Localisation : Catalunya Registration date : 10/07/2008
| Assumpte: Re: Conferència interessant Dl Maig 25, 2009 5:05 pm | |
| Si, si al final hi puc anar, q encara no ho tinc segur, ja comentaré que tal. | |
|
| |
Maria Jose
| Assumpte: Re: Conferència interessant Dj Maig 28, 2009 5:30 pm | |
| Si que hi vaig anar, i em va semblar molt interessant: Analitzava set diferents aconteixements històrics, de caire intel.lectual esdevinguts entre el S.III i el S. XIII i fins a quin punt van poguer anar dirigint la història per concloure en les terribles situacions del S.XIII I XIV. Em va cridar especialment l'atenció la referència a una carta que Najmanides va escriure al seu fill desde Akko i el comentari de que quan es feien conversions dels jueues, tan si era sota presió o forçades del tot, les dones jueves no es convertíen malgrat que els seus marits i/o fills si que ho fessin. Hi han més cosses interessants, si voleu, m'ho dieu. | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Conferència interessant | |
| |
|
| |
| Conferència interessant | |
|