Catalunya Israel
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
Catalunya Israel

Fòrum d'agermanament entre Israel i els Països Catalans
 
ACAIÍndexÚltimas imágenesCercarRegistrar-seIniciar SessióARCCI

 

 el FCBarcelona, un club jueu?

Ir abajo 
+3
Odalric
xaroussek
Jordi Benplantat
7 participantes
AutorMissatge
Jordi Benplantat




Nombre de missatges : 35
Registration date : 08/05/2007

el FCBarcelona, un club jueu? Empty
MissatgeAssumpte: el FCBarcelona, un club jueu?   el FCBarcelona, un club jueu? Icon_minitimeDv Maig 11, 2007 3:07 pm

Sempre s'ens ha dit que Hans Gamper era protestant, pero els colors i el numero de barres de l'escut fan pensar un altra cosa.

Es molt curios que el nombre de barres blaugranes de l'escut siguin set. Cabalistic nombre igual al de la menorà.

El blau i el grana eren els colors dels portadors de l'Arca de l'Aliança. La majoria de les Toras medievals que conec porten a la coberta els colors blau-grana, com la Haggada de Sarajevo o la Golgen Haggada del Museu Britanic.

Pero el que fa sobtar del fet que aquest elements no siguin esporadics ni casuals es la existencia d'un altre club amb els mateixos colors a Grecia.

http://www.lequipe.fr/Football/FootballFicheClub486.html

En grec "panionios" significa "tot jònic". La paraula "pan" significa "tot" (així: pancatalanisme, panteísme, ..). "Ionios" vol dir "jònic". La columna, és clar, fa referència a la cosa jònica. El que no sé és la possible relació que pugui haver entre els jònics i els colors blau i vermell. S'hauria d'investigar, però d'entrada resulta curiosa la relació.

Si teniu en compte que Kathellans significa "iguals als grecs" potser ens trobem que fa 3000 anys grecs, etruscos e ibers creien ser el mateix poble, i per tant, no entenien la construcció de colonies com a invasions.

Mes casualitats son que el simbol dels escuts de Esparta fosin d'origen cantabre, o que tant els espartans com els jueus ( del primer asentament jueu trobat al Golan) fessin servir espases fakates iberiques.

Per altra part, la bandera grega es formada per quatre barres(també) sobre fons blau. La bandera de Roger de LLuria era de tres franjes diagonal blaves sobre fons blanc. Unaltra casualitat?
Tornar a dalt Ir abajo
xaroussek

xaroussek


Nombre de missatges : 57
Registration date : 22/01/2007

el FCBarcelona, un club jueu? Empty
MissatgeAssumpte: Re: el FCBarcelona, un club jueu?   el FCBarcelona, un club jueu? Icon_minitimeDs Maig 12, 2007 12:47 pm

Lo de la bandera de Roger de Llúria és un mite que han creat els historiadors. On és la documentació antiga on explica això? Perquè la bandera de Roger de Llúria no apareix a absolutament cap mapa antic de la mediterrània, ni a cap il·lustració antiga?
Tornar a dalt Ir abajo
http://xaroussek.blogspot.com
Jordi Benplantat




Nombre de missatges : 35
Registration date : 08/05/2007

el FCBarcelona, un club jueu? Empty
MissatgeAssumpte: No es cap mite   el FCBarcelona, un club jueu? Icon_minitimeDg Maig 13, 2007 12:51 am

No es cap mite. Em sembla que apareix al Llibre dels Feyts. Els guardacostes de la Generalitat republicana la portaven.
Es llogic que no apareixi a cap mapa, no es cap bandera d'Estat, sino de la marina de guerra catalana.
Respecte a que no apareix a cap il.lustració, jo tinc els meus dubtes de que apareixi ja en la Carta de Colom editada a Alemanya, dons els vaixells porten una bandera amb llistes en diagonal, pero les il.lustracions no son en color com per a poder-ho afirmar amb més rotunditat.

http://www.uni-mannheim.de/mateo/desbillons/kolumbus/seite1.html
Tornar a dalt Ir abajo
Odalric

Odalric


Nombre de missatges : 155
Localisation : Catalunya
Registration date : 07/02/2007

el FCBarcelona, un club jueu? Empty
MissatgeAssumpte: Re: el FCBarcelona, un club jueu?   el FCBarcelona, un club jueu? Icon_minitimeDs Maig 19, 2007 3:09 pm

Estic fascinat per l'informació que aporteu. No deixeu de comentar qüestions d'aquest tipus... m'encanta! Smile
Tornar a dalt Ir abajo
http://odalric.blogspot.com/
call33

call33


Nombre de missatges : 39
Registration date : 28/01/2007

el FCBarcelona, un club jueu? Empty
MissatgeAssumpte: Re: el FCBarcelona, un club jueu?   el FCBarcelona, un club jueu? Icon_minitimeDl Ago 20, 2007 1:53 pm

El primer escut del Barça era aquest:

el FCBarcelona, un club jueu? Escut1

És simplement l'escut de la ciutat de Barcelona amb un rat-penat. Així que no té res a veure amb això que tu dius.
Tornar a dalt Ir abajo
Marc




Nombre de missatges : 15
Registration date : 19/11/2007

el FCBarcelona, un club jueu? Empty
MissatgeAssumpte: Re: el FCBarcelona, un club jueu?   el FCBarcelona, un club jueu? Icon_minitimeDl Nov 19, 2007 9:44 pm

Crec que call33 te raó,però Hans Gamper, tot i no ser jueu, era un crack, suiss de naixement, i català perfectament integrat (no com molts d'ara) va crear quest gran club que simbolitza tot per a Catalunya!
Tornar a dalt Ir abajo
Josep Salou

Josep Salou


Nombre de missatges : 227
Age : 41
Registration date : 11/10/2007

el FCBarcelona, un club jueu? Empty
MissatgeAssumpte: Re: el FCBarcelona, un club jueu?   el FCBarcelona, un club jueu? Icon_minitimeDl Nov 19, 2007 10:24 pm

Jo no se del tema i això què m'atany com a Culé.

El què se què és un equip d'origen Jueu és l'Ajax d'Amsterdam. De fet el càntics del rivals dirigits a ells és: Jude!
Tornar a dalt Ir abajo
http://elsalouenc.blogspot.com
Sayeret
מנהל
Sayeret


Nombre de missatges : 895
Localisation : Baix Empordà
Registration date : 22/01/2007

el FCBarcelona, un club jueu? Empty
MissatgeAssumpte: Re: el FCBarcelona, un club jueu?   el FCBarcelona, un club jueu? Icon_minitimeDv Nov 23, 2007 8:51 pm

Certament i als seus partits sempre s'hi poden veure banderes d'Israel entre l'afició.

el FCBarcelona, un club jueu? 20070411_ajax
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.thereligionofpeace.com/
Contenido patrocinado





el FCBarcelona, un club jueu? Empty
MissatgeAssumpte: Re: el FCBarcelona, un club jueu?   el FCBarcelona, un club jueu? Icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
el FCBarcelona, un club jueu?
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1
 Temas similares
-
» colom era JUEU
» las profecias de Cristobal Colon...
» El Tigre Jueu
» Humor Jueu

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
Catalunya Israel :: Catalunya Israel :: Fòrum d'Història-
Canviar a: