Catalunya Israel
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
Catalunya Israel

Fòrum d'agermanament entre Israel i els Països Catalans
 
ACAIÍndexÚltimas imágenesCercarRegistrar-seIniciar SessióARCCI

 

 las profecias de Cristobal Colon...

Ir abajo 
4 participantes
AutorMissatge
Ayme




Nombre de missatges : 7
Registration date : 07/08/2008

las profecias de Cristobal Colon... Empty
MissatgeAssumpte: las profecias de Cristobal Colon...   las profecias de Cristobal Colon... Icon_minitimeDt Ago 12, 2008 4:37 am

os paso un enlace que tal vez os interese...

http://www.xpoferens.cat/69.html


Hola a tots os paso aquest enllaç on diyu que Cristofor Colom a part de ser català... sembla vinculat amb la religió judeaica.

Que en penseu d´aquest detall? veritat que ni tan sols sabíeu que vare escriure unes profecies...? que a més a més l´hi falten fulls, que l´original s´ha perdut, i que menciona Jehova, Sió, ... que curiós oi?

Jo no sóc de fè jueva, en tot cas he estat educat en la fe católica, encara que avui dia soc até.

Per a fer-vos cinc centims... diuen que en Sant Angel va financiar l´expedició de Colom, Santangel era jueu afincat a Barcelona i si no recordo malament natal de Mallorca, la inquisició feia de les seves... y Colom cercava noves terres se suposa que per afincar jueus...

Deixo aquest fil obert per si algú vol comentar alguna cosa... Adeu...
Tornar a dalt Ir abajo
Joel Català

Joel Català


Nombre de missatges : 299
Localisation : Catalunya
Registration date : 21/06/2007

las profecias de Cristobal Colon... Empty
MissatgeAssumpte: Re: las profecias de Cristobal Colon...   las profecias de Cristobal Colon... Icon_minitimeDt Ago 12, 2008 10:32 am

Ayme escrigué:
os paso un enlace que tal vez os interese...

http://www.xpoferens.cat/69.html


Hola a tots os paso aquest enllaç on diyu que Cristofor Colom a part de ser català... sembla vinculat amb la religió judeaica.
Pel que tinc entès, Cristòfol Colom era cristià, això sí: convers o descendent de conversos. Dic això perquè vaig llegir que el seu avi era jueu i va ser un dels fundadors del banc anomenat la Taula de Canvi de Barcelona als voltants de l'any 1400, un dels primers bancs d'Europa. Aleshores els bancs eren creats i dirigits per jueus perquè els cristians tenien prohibit fer préstecs amb interès.


Ayme escrigué:
veritat que ni tan sols sabíeu que vare escriure unes profecies...? que a més a més l´hi falten fulls, que l´original s´ha perdut, i que menciona Jehova, Sió, ... que curiós oi?
No és possible que escrigués profecies. El temps dels profetes s'havia acabat uns 1800 anys abans, pocs anys després de la construcció del Segon Temple de Jerusalem. El fet que esmenti algun dels noms divins i Sió no vol dir massa cosa, ja que hi ha molts grups cristians que també ho fan.


Ayme escrigué:
Jo no sóc de fè jueva, en tot cas he estat educat en la fe católica, encara que avui dia soc até.
Jo també sóc d'educació catòlica, i vaig passar per una fase atea. Amb el temps he anat vegent coses sobre el judaisme que em fan pensar que és font de vida i el monoteisme original i veritable.


Ayme escrigué:
Per a fer-vos cinc centims... diuen que en Sant Angel va financiar l´expedició de Colom, Santangel era jueu afincat a Barcelona i si no recordo malament natal de Mallorca, la inquisició feia de les seves... y Colom cercava noves terres se suposa que per afincar jueus...
Està ja verificat pels investigadors que el principla financer de la primera expedició de Colom fou el jueu Lluís de Santàngel, que era valencià. La hipòtesi de que Colom cercava noves terres per traslladar-hi els jueus la veig poc sòlida, com a mínim de moment.
Tornar a dalt Ir abajo
http://lazerbrody.net
Ayme




Nombre de missatges : 7
Registration date : 07/08/2008

las profecias de Cristobal Colon... Empty
MissatgeAssumpte: Re: las profecias de Cristobal Colon...   las profecias de Cristobal Colon... Icon_minitimeDt Ago 12, 2008 3:35 pm

Gracies Joel i disculpa la meva falta de rigor históric...

Jo no sóc ni lingüista, ni fil·loleg, ni historiador, per tant faig la meva aportació només per a invitar a la lectura.

Es una sorpresa trobarme algú com tu que ho té tan assomit, jo també hi crec fermament en la catalanitat d´en Colom, en la ocultació i apropiació de la descuberta d´Amèrica i en general de la história dels catalans desde el s. XV fins als dies d´avui; si, jo no puc pensar que es una casualitat que existeixi un centro de estudios colombinos sinó es per ocultar els rumors que es naven succeint amb la finalitat d´adecuar-ho a la história oficial.

Han sigut molts els historiadors espanyols que han passat de llarg devant l´evidencia... i que avui día... en fí...

Encantat de coneixe´t Joel Català
Tornar a dalt Ir abajo
Joel Català

Joel Català


Nombre de missatges : 299
Localisation : Catalunya
Registration date : 21/06/2007

las profecias de Cristobal Colon... Empty
MissatgeAssumpte: Re: las profecias de Cristobal Colon...   las profecias de Cristobal Colon... Icon_minitimeDt Ago 12, 2008 5:03 pm

Igualment, encantat de conèixer-te, Ayme. I m'encanta de tornar a constatar l'amabilitat que es respira en aquest fòrum.

No et preocupis pel fet de no ser historiador: en Jordi Bilbeny, el principal investigador que des de fa més d'una dècada està tornant a revelar la història d'en Cristòfor Colom --dic "tornant a revelar" perquè als anys vint del segle passat l'historiador peruà Luis Ulloa ja va trobar que Colom era català--, tampoc n'és. L'important és fer servir la capacitat de raonament.

Per cert, el Centre d'Estudis Colombins és prou seriós; el problema que (al meu parer) tenen és que, de tant políticament neutres que volen ser, no gosen alçar la veu en els temes que s'oposen a la historiografia oficial espanyola (i la catalanitat de Colom n'és un).

La història dels catalans està encara molt per descobrir, i és normal que sigui així ja que tenim el pes del poder espanyol i francès en contra. I la relació entre Catalunya, i els "seus" jueus en general també s'hauria d'investigar molt més. Sóc dels que pensa que la influència jueva sobre la mentalitat i la història catalanes, i l'organització política i social de la Catalunya medieval, és més gran del que sabem. Per exemple: els reis de Catalunya, com tot català, havien d'acatar les Constitucions de Catalunya; a l'Edat Mitjana (i fins i tot actualment), un punt de vista tant radicalment igualitari davant la llei el trobem en molt pocs casos, i no conec si algun historiador ho ha comparat amb el cas dels regnats d'Israel, on el rei, com tot jueu, havia d'acatar la Torà.
Tornar a dalt Ir abajo
http://lazerbrody.net
Jordi Benplantat




Nombre de missatges : 35
Registration date : 08/05/2007

las profecias de Cristobal Colon... Empty
MissatgeAssumpte: I TANT QUE ERA JUEU   las profecias de Cristobal Colon... Icon_minitimeDj Ago 14, 2008 12:01 am

Joel, maco, llegeix la web de les profecies, i despres tornans a dir que no era jueu. Vinga, que son 10 minuts.
Et recomano dos llibres:
Operación Nuevo Mundo de Simon Wiessenthal
Cristobal Colón; el libro de las falacias y relacion de cuatro verdades de Nito Verdera.
El de Wiesenthal costa de trobar pero es un diamant. El d'en Nito al cutringles el tenen. Definitiu..!!
I tant que era jueu i català, i tant que surt el 3 d'Agost (exactament el mateix dia maxim que tenien els jueus d'Espanya), i s'esta un mes a Canaries ( posiblement esperant tots els vaixells de jueus que sortien d'Espanya), i totes les cartes al seu fill les obria amb les lletres hebrees Bet i Hai, que signifiquen en hebreu "Alabat sia el Senyor". Que els capellans es queixaren a la Isabel que Colom no els permetia batejar als indigenes. etc etc etc
I moltes, moltes, coses mes.
PD: en Bilbeny diu que no. Que sabrà ell...............
Tornar a dalt Ir abajo
Joel Català

Joel Català


Nombre de missatges : 299
Localisation : Catalunya
Registration date : 21/06/2007

las profecias de Cristobal Colon... Empty
MissatgeAssumpte: Re: las profecias de Cristobal Colon...   las profecias de Cristobal Colon... Icon_minitimeDj Ago 14, 2008 10:25 am

Jordi Benplantat escrigué:
Joel, maco, llegeix la web de les profecies, i despres tornans a dir que no era jueu.
Una persona que, segons la web, vol ser "portador de Cristo", o que escriu una carta propugnant ferventment que Jerusalem sigui conquerida per uns reis cristians, o que fa constants citacions dels Evangelis cristians com si fossin paraula del Senyor, o que defensa la "superioritat" del "Nou Testament" per sobre de l'"Antic" --la Torà--, segueix un camí que és incompatible amb ser jueu. Punt.

Tampoc és possible que fós profeta: des de l'època del final de la profecia --com he dit, poc després de la construcció del Segon Temple de Jerusalem, al voltant de l'any 350 abans de l'Era Comuna--, hi han hagut gent amb gran visió de futur al llarg de la història, com Nostradamus o Jules Verne; però ser profeta representa arribar a un nivell espiritual que avui dia no ens podem ni imaginar, i implica complir certs criteris fixats per la Torà. Informació bàsica sobre això la podeu trobar al capítol sobre profecia del llibre "Derech HaShem" --"El camí de Déu"--, de Rabí Moshé Chaim Luzzato. El llibre també es pot trobar en castellà, titulat "El camino de Dios".

Per cert Jordi, B''H no vol dir "alabat sia el Senyor", sinó "Barukh HaShem", "beneït és el Senyor".
Tornar a dalt Ir abajo
http://lazerbrody.net
Jordi Benplantat




Nombre de missatges : 35
Registration date : 08/05/2007

las profecias de Cristobal Colon... Empty
MissatgeAssumpte: Re: las profecias de Cristobal Colon...   las profecias de Cristobal Colon... Icon_minitimeDt Ago 26, 2008 3:06 pm

Pero has llegit tot el texte?
On veus una sola referencia al Nou Testament?
A veure jo no entro en si era profeta o no, nomès et dic que Colom va escriure un llibre SOBRE Profecies.
L'has llegit tot i desprès ho has rumiat?
Tornar a dalt Ir abajo
Joel Català

Joel Català


Nombre de missatges : 299
Localisation : Catalunya
Registration date : 21/06/2007

las profecias de Cristobal Colon... Empty
MissatgeAssumpte: Re: las profecias de Cristobal Colon...   las profecias de Cristobal Colon... Icon_minitimeDt Ago 26, 2008 5:34 pm

Jordi Benplantat escrigué:
Pero has llegit tot el texte?
On veus una sola referencia al Nou Testament?
M'he llegit el text bastant en diagonal, però ja he vist la idea. Potser no s'esmenta el Nou Testament (que és el cànon aprovat pel catolicisme), però parlar de "Crist" ja és cristianisme, i el cristian¡sme no és correcte segons la Torà, per la qual cosa el Colom que es descriu a la web, com her dit abans, segueix un camí que és incompatible amb ser jueu.

Jordi Benplantat escrigué:
A veure jo no entro en si era profeta o no, nomès et dic que Colom va escriure un llibre SOBRE Profecies.
Bé, doncs podem coincidir en pensar que Colom era un savi.
Tornar a dalt Ir abajo
http://lazerbrody.net
jfigueras




Nombre de missatges : 6
Registration date : 02/08/2008

las profecias de Cristobal Colon... Empty
MissatgeAssumpte: Re: las profecias de Cristobal Colon...   las profecias de Cristobal Colon... Icon_minitimeDv Nov 07, 2008 8:26 pm

Discutiu si blanc o negre. Potser la millor resposta sia el gris. Per edicte oficial dels reis catòlics, no penso que un conjunt de practicants tan important canviin completament llurs creences. No es podria tractar d´un cripto-jueu, o sia, un jueu que amaga les seves creences i es fa passar per cristià, o d´un cristià que encara conserva certes pràctiques i creences dels seus avantpassats jueus ? El que sí tinc ben cert, i també ho diu la historiografia oficial, que l´antiga Diputació del General era gestionada majoritàriament per catalans jueus, i algun membre de la familia Colom va ser president de la Diputació.
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





las profecias de Cristobal Colon... Empty
MissatgeAssumpte: Re: las profecias de Cristobal Colon...   las profecias de Cristobal Colon... Icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
las profecias de Cristobal Colon...
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1
 Temas similares
-

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
Catalunya Israel :: Catalunya Israel :: Fòrum d'Història-
Canviar a: