Catalunya Israel
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
Catalunya Israel

Fòrum d'agermanament entre Israel i els Països Catalans
 
ACAIÍndexÚltimas imágenesCercarRegistrar-seIniciar SessióARCCI

 

 Una mica d'història

Ir abajo 
2 participantes
AutorMissatge
saisei

saisei


Nombre de missatges : 138
Localisation : Camp de Tarragona
Registration date : 18/01/2009

Una mica d'història Empty
MissatgeAssumpte: Una mica d'història   Una mica d'història Icon_minitimeDs Feb 14, 2009 7:01 pm

Al web del moviment contra la intolerància (secció antisemitisme) he trobat aquest article de Marcos Aguinis.

http://www.movimientocontralaintolerancia.com/html/denuncias2BL/antisemitismo/alzheimerPalestino.htm

La única cosa en la qual discrepo és en el fet d'anomenar "palestins" (vs. israelians). Segons el meu parer hauria de ser "àrabs de Palestina".
Tornar a dalt Ir abajo
Noemí

Noemí


Nombre de missatges : 175
Age : 51
Localisation : Catalunya
Registration date : 06/05/2008

Una mica d'història Empty
MissatgeAssumpte: Re: Una mica d'història   Una mica d'història Icon_minitimeDs Feb 21, 2009 10:15 pm

ÉS que són àrabs....
Tornar a dalt Ir abajo
saisei

saisei


Nombre de missatges : 138
Localisation : Camp de Tarragona
Registration date : 18/01/2009

Una mica d'història Empty
MissatgeAssumpte: Re: Una mica d'història   Una mica d'història Icon_minitimeDg Feb 22, 2009 5:23 pm

Exacte, Noemí. Precisament per això em sobta trobar qui els anomena "palestins" tot defensant Israel. Em sembla un greu error. Si la terra es diu "Palestina" i "ells" són "els palestins" s'accepta implícitament que són els seus legítims propietaris que han estat expulsats per jueus vinguts d'arreu del món què han creat un estat artificiós anomenat "Israel". Res més lluny de la veritat. Les paraules i el seu ús són importants. Quan es transmet dia rere dia que el conflicte és entre "palestins" i "israelians" s'està creant un estat d'opinió de forma sutil que ens transmet qui són els "bons" i els "dolents". La seva acceptació és la condemna d'Israel. Jo ja fa temps que vaig aprendre a no caure en el parany i dic les coses pel seu nom, com ara "els àrabs de Gaza".
Shalom.
Tornar a dalt Ir abajo
Noemí

Noemí


Nombre de missatges : 175
Age : 51
Localisation : Catalunya
Registration date : 06/05/2008

Una mica d'història Empty
MissatgeAssumpte: Re: Una mica d'història   Una mica d'història Icon_minitimeDg Feb 22, 2009 8:04 pm

Bravo. Tens tota la raó, però si ens ho mirem des de l'altre costat, el costat etimològic, Palestina ve de Filisteu, de poble estranger que els egipcis van ubicar a la franja de Gaza. Els filisteus, bàsicament eren grecs i per tant, mai no van ser àrabs com ells afirmen. Els autèntics palestins, són sens dubte, els jueus.
Tornar a dalt Ir abajo
saisei

saisei


Nombre de missatges : 138
Localisation : Camp de Tarragona
Registration date : 18/01/2009

Una mica d'història Empty
MissatgeAssumpte: Re: Una mica d'història   Una mica d'història Icon_minitimeDg Feb 22, 2009 10:16 pm

Del tot d'acord, Noemí. Històricament han estat els jueus els habitants de la terra anomenada Palestina. I si mirem els documents que mostren la resistència al protectorat britànic veiem com els jueus ja feien pintades de "Free Palestina". La tergiversació és posterior.
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Una mica d'història Empty
MissatgeAssumpte: Re: Una mica d'història   Una mica d'història Icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Una mica d'història
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1
 Temas similares
-
» Volar una mica
» Una mica de lectura.
» Web per apendre una mica d'Hebreu

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
Catalunya Israel :: Catalunya Israel :: Fòrum d'Història-
Canviar a: