Interior: seriositat davant la irresponsabilitat
Barcelona - Dimecres, 14 de gener de 2009 15:25
Miquel SELLARÈS
A l'haver-me convertit aquests dies juntament amb altres companys en la diana de certs sectors del país, acomplexats i radicalitzats pel conflicte palestinoisraelià, per la meva suposada postura sionista...vull manifestar que no he fet cap declaració sobre aquest afer i he declinat intervenir en diversos fòrums que han tractat aquest tema en els últims dies. Crec que el que necessitem és reflexionar i serenar-nos per poder valorar i jutjar l'intervenció de les Forces d'autodefensa d'Israel a Gaza.
Tot i així quan vaig veure a la manifestació del cap de setmana passat a Barcelona al conseller d'Interior del meu govern, Joan Saura, i després de repassar les imatges i consignes de part important dels manifestants àrabs que hi van participar, la meva preocupació em fa demanar al Departament d'Interior que faci un estudi seriós i rigurós dels grups assistents i de les expressions que van utilitzar. Al conseller Joan Saura dir-li que si realment considera a l'estat d'Israel un estat terrorista, que ho expliqui pel bé del país i del departament que dirigeix i la seva credibilitat.
Haig d'admetre,d'altra banda, les dificultats que el càrrec de conseller d'Interior comporta. En el 25è aniversari de la Policia de Catalunya vaig coincidir amb el conseller Saura en el programa Àgora de la nostra televisió nacional on vàrem compartir coincidències i complicitats. Però crec que pel bé de la seva carrera política i més encara, pel bé de la nostra policia ha d'escollir entre ésser el conseller d'Interior o ser el màxim dirigent d'una força política com Iniciativa per Catalunya. Un partit que jo respecto i en el qual hi tinc molts bons amics. Càrrecs que en un moment tant delicat pel nostre model policial potser són incompatibles.
La Policia de Catalunya en l'etapa actual no necessita veure's barrejada en conflictes polítics externs a la seva actuació i dinàmica diària. La nostra policia ja en té prou amb la seva pròpia i difícil problemàtica i amb el repte de guanyar-se dia a dia la confiança de les institucions i els ciutadans en una societat un tant adolescent pel que fa a les qüestions de seguretat.
Mai acceptaré que ningú em posi en el punt de mira i amenaci la meva llibertat d'expressió, ni el meu dret a donar suport a l'estat democràtic d'Israel i el seu poble, així com el dono al dret del poble palestí a tenir el seu propi estat lliure de la manipulació i l'instrumentalització d'algunes dictadures islàmiques com poden ser Síria i l'Iran.
Font: Tribuna.cat