Catalunya Israel

Nombre de missatges : 93
Registration date : 05/04/2008

Comunicat de les org jueves de Catalunya Empty
MissatgeAssumpte: Comunicat de les org jueves de Catalunya   Comunicat de les org jueves de Catalunya Icon_minitimeDt Gen 13, 2009 11:42 pm

Diverses organitzacions jueves de Catalunya han acusat el govern de José Luis Rodríguez Zapatero de ser "el més antiisraelià d'Europa", i han comparat l'organització Hamas amb ETA. En una roda de premsa a Barcelona, la Cambra de Comerç Espanya-Israel, l'entitat B'nai Brit España i les associacions culturals Baruj Espinosa i Tarbat Sefarad de Barcelona han lamentat el paper que està exercint el govern espanyol en el conflicte de Gaza.

El president de la Cambra de Comerç Espanya-Israel, Giaco Ventura, ha comparat la situació a Gaza amb el conflicte basc i s'ha preguntat "què faria el govern espanyol si ETA aconseguís el poder a Vitòria i enviés cent míssils diaris a Madrid".

També ha dit que el govern espanyol "està perdent l'ocasió de liderar el conflicte més important que existeix en aquest moment al món", perquè Zapatero té una actitud poc "equidistant" entre Israel i els palestins.

Les entitats s'han mostrat "sorpreses molt desagradablement" pel fet que el PSOE "hagi encapçalat una de les manifestacions més importants contra Israel que hi ha hagut" a Espanya".

El president de la Cambra de Comerç Espanya-Israel ha recordat que Hamás "no ha volgut renovar la treva que tenia amb Israel" i que el poble israelià "no està en guerra amb els palestins" sinó "amb el grup terrorista Hamas, el braç dret de l'Iran".

Ventura ha esgrimit que Israel es troba en "una guerra de defensa, després de tres anys d'atacs d'Hamás", i que fins i tot el propi Mahmud Abás, líder palestí d'Al-Fatah, "ha criticat l'actitud bèl·lica i irresponsable del grup terrorista Hamas".

Les entitats jueves han lamentat també el tractament pro palestí que suposadament està realitzant la premsa, en especial els mitjans audiovisuals, sobre el conflicte a Gaza.

Carlos Shorr, conseller de l'Associació Cultural Baruj Espinosa, ha assenyalat que la premsa espanyola "ha de deixar de fer-se eco de la campanya orquestrada" per Hamas, ja que "mentre senti que la premsa l'està donant suport moralment mai pararà el conflicte".

Shorr ha destacat que Hamas "està utilitzant l'estratègia de propaganda, des de la mentida fins a la falsificació", per al seu propi benefici, i que "mentre sentin el suport dels mitjans no hi haurà ni cessació de foc
Tornar a dalt Ir abajo

Comunicat de les org jueves de Catalunya
Tornar a dalt
Pàgina 1 de 1
 Temas similares
» Comunicat de l'embaixada d'Israel a Espanya
» Comunicat d'Alqaeda, volen invair d'Israel fins Al-andalus.
» Publiquen un llibre sobre les arrels jueves de Sarkozy

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
Catalunya Israel :: Catalunya Israel :: Fòrum d'actualitat-
Canviar a: