Catalunya Israel
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
Catalunya Israel

Fòrum d'agermanament entre Israel i els Països Catalans
 
ACAIÍndexÚltimas imágenesCercarRegistrar-seIniciar SessióARCCI

 

 Reflexió ideologica.

Ir abajo 
4 participantes
AutorMissatge
Josep Salou

Josep Salou


Nombre de missatges : 227
Age : 41
Registration date : 11/10/2007

Reflexió ideologica. Empty
MissatgeAssumpte: Reflexió ideologica.   Reflexió ideologica. Icon_minitimeDl Mar 31, 2008 1:16 pm

Recentment en un Fòrum d'internet vam començar a parlar de temes d'actualitat i va sortir el tema pròxim orient. Per la meva sorpresa "el bloc convergent i sobiranista d'ERC" i PPro gairebé en ple va iniciar la defensa de les posicions i Israelianes i el bloc de la Esquerra "tripartita" la crítica a Israel i els EUA.

Hi ha alguna correlació entre la teva ideologia política i la posició en el conflicte del pròxim orient?
Tornar a dalt Ir abajo
http://elsalouenc.blogspot.com
Joel Català

Joel Català


Nombre de missatges : 299
Localisation : Catalunya
Registration date : 21/06/2007

Reflexió ideologica. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Reflexió ideologica.   Reflexió ideologica. Icon_minitimeDl Mar 31, 2008 7:01 pm

Aquí va el meu punt de vista:

1) Parlant en termes generals, des de la Guerra dels Sis Dies (1967), com més d'esquerres s'és, més anti-Israelià s'és.

Això és així perque Fatah i altes bandes terroristes àrabs que atacaven Israel es van aliar amb la Unió Soviètica i, a més, es van treure de la màniga la narrativa de que els àrabs d'Israel i els territoris en disputa eren una nació oprimida per Israel (en realitat no són cap nació, sinó part integrant del bloc de població àrab de l'Orient Mitjà).

També s'hi mescla la component anti-religiosa pròpia de les esquerres, ja que les esquerres solen ignorar que només un 25% de la població d'Israel és ortodoxa, i tendeixen a pensar que la majoria dels jueus són fortament religiosos.

Tot això ho dic en termes generals, ja que sóc conscient que segurament hi ha algú allistat en aquest fòrum que es considera d'esquerres i que al mateix temps és pro-Israel.

2) Pel que fa a la crítica als EUA, aquesta està fonamentada en l'esquerranisme (el post-comunisme) i l'anti-americanisme, dues ideologies que es complementen, però que no són el mateix.

L'esquerranisme i l'anti-americanisme coincideixen en el fet que són ideologies contràries al liberalisme clàssic. (El liberalisme clàssic és la ideologia política que propugna la defensa dels drets de l'individu davant dels possibles abusos de l'estat. La Constitució dels EUA és un exemple de text legal impregnat de liberalisme clàssic.)
Tornar a dalt Ir abajo
http://lazerbrody.net
Sayeret
מנהל
Sayeret


Nombre de missatges : 895
Localisation : Baix Empordà
Registration date : 22/01/2007

Reflexió ideologica. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Reflexió ideologica.   Reflexió ideologica. Icon_minitimeDl Mar 31, 2008 8:36 pm

Jo penso que els que no són pro-Israel és perquè estan desinformats. Aquest és un dels motius pel qual vaig crear aquest fòrum.
Un altre motiu a part dels que ha citat Joel català i amb els que estic d'acord, és que els palestins son els "pobres" "els de les pedres" etc i els Israelians els "rics" "dels tancs" etc però això és un dels topics que inclou la desinformació que he dit.
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.thereligionofpeace.com/
Joel Català

Joel Català


Nombre de missatges : 299
Localisation : Catalunya
Registration date : 21/06/2007

Reflexió ideologica. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Reflexió ideologica.   Reflexió ideologica. Icon_minitimeDt Abr 01, 2008 6:39 pm

Sayeret escrigué:
Jo penso que els que no són pro-Israel és perquè estan desinformats. Aquest és un dels motius pel qual vaig crear aquest fòrum.

Jo diria que hi ha molta gent que és anti-Israel perquè està intoxicada informativament, degut a l'aparell de propaganda antisemita dels mitjans de comunicació i gran part dels "intel·lectuals" que circulen per aquí.


Sayeret escrigué:
Un altre motiu a part dels que ha citat Joel català i amb els que estic d'acord, és que els palestins son els "pobres" "els de les pedres" etc i els Israelians els "rics" "dels tancs" etc però això és un dels topics que inclou la desinformació que he dit.

Aquest tòpic de "pedres contra tancs" --de pobres àrabs contra jueus rics-- no tindria cap força sense que la gent es cregués la fal·làcia esquerranosa (i també cristiana) de que els pobres i els dèbils sempre són els bons, mentre que els rics i els forts sempre són els dolents.

És que una cosa no té res a veure amb l'altra: es pot ser pobre i ser mala persona, i es pot ser ric i ser bona persona.

D'altra banda, no és cert que els àrabs siguin els dèbils o els pobres. Només hem de comparar el poder econòmic, l'extensió geogràfica, el pes demogràfic, i el poder polític, diplomàtic i militar dels estats àrabs i musulmans amb el petit estat d'Israel. Però és clar: Israel sempre tindrà el Senyor al seu costat.
Tornar a dalt Ir abajo
http://lazerbrody.net
xafatolls




Nombre de missatges : 50
Registration date : 07/01/2008

Reflexió ideologica. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Reflexió ideologica.   Reflexió ideologica. Icon_minitimeDj Abr 03, 2008 9:53 pm

Que la gent no sigui pro-Israel pot donar-se per d'altres raons diferentes de l'informació. Per informació es poden ser moltes coses i per des-informació encara més.

La veritat es que em sona a "partidisme": els que no pensen com jo son anti-jo. Hi ha gent que no vota ni al PSoE ni al PP, no cal ser pro-barça i anti-madrit...

Es pot no ser "pro" i no cal ser "anti". També es pot ser anti-Israel i anti-àrab (en coneixo uns quants). Les permutacions son quasibé infinites, sino més, tantes com persones.

Es pot ser d'esquerres i de dretes i ser pro-americà i al mateix temps anti-Bush. Pro-àrab i anti-islamiste? Doncs sí.

Barreixar esquerres, dretes, centres i més "polítiques" amb afinitats es com barreixar aigua amb oli.

El sectarisme fora bó en una societat cent per cent tribal. També es reduccionisme pur i dur i allavontes ja no cal ni informar-se, ni parlar, ni pensar...

Que uns sigon bons i els altres dolents -del tot- es reduccionisme. La inteligència te els seus llímits, la ruqueria no.

La desesperació fa fer moltes coses, generalment no gaire bones. Puc tenir afinitats, inclús ser "pro", prò com habitant de l'oocident opulent i corrupten no soc ningú per jutjar fets del 75% de gent desesperada del món.

Com que no soc ni d'esquerres, ni de centre, ni de dretes, ni voto, puc ser lo que em vingo de gust -o disgust- sense estar supereditat a consignes de cap mena.

L'informació que donen les televisions son tresgiversades, tant les unes com les altres. La solució es ben sencilla: el temps que perdria sentint les ruqueries que diuen el dedico a d'altres coses més profitises. No més cal provar-ho, es molt sencill i tents més possibilitats d'informar-te, de mirar, de pensar, de fer...

De criticar als "anti" o als "pro" no s'en treu res de res, encara s'animen més. Que els bombin!!!
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Reflexió ideologica. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Reflexió ideologica.   Reflexió ideologica. Icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Reflexió ideologica.
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1
 Temas similares
-
» Possible querella contra Pilar Rahola.

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
Catalunya Israel :: Catalunya Israel :: Micel·lània-
Canviar a: