Catalunya Israel
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
Catalunya Israel

Fòrum d'agermanament entre Israel i els Països Catalans

ACAIÍndexÚltimas imágenesCercarRegistrar-seIniciar SessióARCCI

La lliçó israeliana

5 participantes
AutorMissatge
mila miró

mila miró

Nombre de missatges : 125
Registration date : 12/01/2008

La lliçó israeliana Empty
MissatgeAssumpte: La lliçó israeliana   La lliçó israeliana Icon_minitimeDs Feb 09, 2008 3:07 am

http://online.wsj.com/article/SB120217156215442765.html

The Israeli Lesson
February 5, 2008; Page A16
The news about yesterday's suicide bombing in the Israeli town of Dimona is that it's news. In 2002, at the height of the second intifada, 451 Israelis were killed in terrorist attacks, including 14 suicide bombings. By contrast, yesterday's attack, which killed one and injured 11, was the first of its kind in more than a year.

This didn't happen by accident, or because Palestinian radicals have somehow become less hostile to Israel. Responsibility for yesterday's attack was claimed by the Al Aqsa Martyrs' Brigade, which is affiliated with President Mahmoud Abbas's ostensibly moderate Fatah party. Islamist Hamas remains even more ardently dedicated to Israel's destruction, a point it emphasizes with its rocket barrages at southern Israeli cities close to the Gaza Strip.

Instead, the difference has come because of Israel's increasingly successful antiterrorist efforts. Key to that success has been the construction of its ostensibly "illegal" security fence, its equally "illegal" targeted assassinations of key terrorist leaders, its "disproportional" attacks on terrorist enclaves in Jenin and elsewhere, and other actions that saved innocent lives but which much of the international community deplored.

One of the most common arguments against Israel's actions is that it would feed a "cycle of violence." It's fair to say that what happened is closer to the opposite. As Israel put pressure on terrorist leaders, they were forced to spend their time running for their lives rather than planning the next attack. As Israel set up physical obstacles to terrorism, the need for large-scale military incursions declined, allowing a semblance of normal life to return for Israelis as well as Palestinians. Contrary to the conventional wisdom, Israel proved that terrorists can be defeated -- a lesson that applies equally in Iraq.
Tornar a dalt Ir abajo
http://sielmonestanformos.blogspot.com/
espiadimonis

espiadimonis

Nombre de missatges : 325
Registration date : 22/01/2007

MissatgeAssumpte: Re: La lliçó israeliana   La lliçó israeliana Icon_minitimeDs Feb 09, 2008 2:41 pm

No puc estar més d'acord amb aquest article. El què diu és just el contrari d'aquesta pamplinada d'Aliança de Civilitzacions que ens venen com si fos la panacea. Amb els totalitarismes ni s'hi pacta ni s'hi confraternitza. Si es fa, es corre el perill que els valors liberals d'occident sucumbeixin.
Tornar a dalt Ir abajo
http://espiadimonis.blogspot.com/
Joel Català

Joel Català

Nombre de missatges : 299
Registration date : 21/06/2007

MissatgeAssumpte: Re: La lliçó israeliana   La lliçó israeliana Icon_minitimeDl Feb 11, 2008 2:46 pm

Coincidim.

Els bàndols d'aquesta guerra, que és mundial, estan ben definits: els islamistes i els esquerranosos suïcides per una banda, i els pro-israel i partidaris dels valors liberals (que no vol dir valors de dretes) per l'altra.
Tornar a dalt Ir abajo
http://lazerbrody.net
Josep Salou

Josep Salou

Nombre de missatges : 227
Registration date : 11/10/2007

MissatgeAssumpte: Re: La lliçó israeliana   La lliçó israeliana Icon_minitimeDc Feb 13, 2008 2:35 am

L'últim cop què és va optar per apaivagar els dictadors; la humanitat va esdevenir víctima de la segona guerra Mundial. I posteriorment de la Guerra freda.
Tornar a dalt Ir abajo
http://elsalouenc.blogspot.com
xafatolls

Nombre de missatges : 50
Registration date : 07/01/2008

MissatgeAssumpte: Re: La lliçó israeliana   La lliçó israeliana Icon_minitimeDc Feb 13, 2008 11:12 pm

Quí son los esquerranosos suïcides?

Als valors lliberals, també hi entra el concepte de que Europa ha de denominarse "cristiana"?

L'Europa i de pas el "món occidental" que coneixem, és fruit del "suicidi" de milers de persones que en el seu moment eren "terroristes". Una de les grans revolucions va ser engegar a pastar fang a l'Església (aquí va costar més).

Cada religió te lo que te. L'islàmica es com totes, prò està més "atrassada" que la "nostra". Estan com un llum d'oli. Ara per ara, hi ha una verdadera guerra entre musulmans, amb milers de víctimes (riute'n de les nostres "baixes")

La civilització occidental (lliberal), es basa en el respecte (?), l'educació, la sanitat... Si qualsevol d'aquestes coses ens les saltem, ja no som ni lliberals ni res. No som més que una colla d'acollonits per cuatre integristes de merda (perdó, no ho volia dir, prò...).

Si volem guardar i defendre la nostra civilització cal pagar més impostos (més exèrcit, més sanitat, educació com cal...) i això va en contra dels "lliberals".

Si als meus fills els hi ensenyo a fer anar una arma, em diuen de tot. Per cert, als meus els hi ensenyo i desde ben petits. Soc un "criminal"? o potser els hi ensenyo a puguer defendre la nostra cultura? Un dia o altre, per desgàcia, pot ser caldrà.

Si tenim els problemes que tenim amb los islamistes radicals, es perqué ens l'agafem amb paper de fumar i no tenim ni idea de lo que passa.

Ni dretes, ni esquerres, ni centre, ni lliberals, ni punyetes. Ens ataquen el sistema de vida i prou.

Bush defen l'estat d'Israel, prò es una persona que a mi no m'agrada res de res. Es un il.luminat bíblic, un creacioniste, un neo-neo-neo-lliberal. Jo no m'apunto a la seva "creuada". No m'apunto a cap "moviment" que vagi a favor del "prietas-las-filas" i coses d'aquestes.

O ells o nosaltres. O el seu sistema de vida o els nostres (perqué tenim la sort de puguer estriar'n-hi de diferents). O ens estrenyemt el cinturó o perdrem tot el que tenim la sort de tindre. O ens deixem de construir un món assèptic o acabarem respirant els asfixiants i fastigossos "parfums" dels integristes.

O ens tornem integristes de la nostra manera de viure o la meva estimada filleta dependrà d'una colla d'il.luminats (per no dir-los no-se-que de bagasses)

Israel està en guerra per pura subsistència i tothom sap contra quí. Es un pur reflexe de lo que ens passarà. Per això, d'entrada, cal recolçar-los i sense manies. Ah!, i no esperar a que cap fatxa "abanderi" la defensa del nostre sistema de vida (l'únic que volen es tornar al seu "règim").
Tornar a dalt Ir abajo
Joel Català

Joel Català

Nombre de missatges : 299
Registration date : 21/06/2007

MissatgeAssumpte: Re: La lliçó israeliana   La lliçó israeliana Icon_minitimeDl Feb 18, 2008 6:51 pm

xafatolls escrigué:
Quí son los esquerranosos suïcides?

Doncs, per exemple, són la gent autodenominada d'esquerres i progressista que no perd un segon per condemnar les accions militars d'Israel, però no diu ni piu sobre la falta de drets de les dones als estats musulmans.

xafatolls escrigué:
Als valors lliberals, també hi entra el concepte de que Europa ha de denominarse "cristiana"?

No. El liberalisme té el seu origen en el judaïsme, en les escoles de la Torà, per exemple en les beit Midrash. A nivell extra-religiós, pots llegir, per exemple, Isaiah Berlin.

El cristianisme és una mala còpia, una còpia farcida d'elements pagans (romans, però també pre-romans), del judaïsme.

Només hi ha una civilització, que és la civilització humana. La contribució a aquesta civilització del judaïsme ha estat fonamental. El liberalisme no és patrimoni d'"occident", sinó de la humanitat.

xafatolls escrigué:
Si als meus fills els hi ensenyo a fer anar una arma, em diuen de tot. Per cert, als meus els hi ensenyo i desde ben petits. Soc un "criminal"?

Per aquest sol fet no ets un criminal. La legítima defensa és un dret. Però abans d'ensenyar-los a disparar, se'ls ha d'ensenyar a parlar, llegir i escriure.

xafatolls escrigué:
Bush defen l'estat d'Israel,

Darrerament, no tant. Segueix les tesis de la Condoleeza Rice i, en part, de l'informe Baker, on es proposa la diplomàcia amb l'Iran i Síria.

xafatolls escrigué:
prò es una persona que a mi no m'agrada res de res. Es un il.luminat bíblic, un creacioniste, un neo-neo-neo-lliberal. Jo no m'apunto a la seva "creuada". No m'apunto a cap "moviment" que vagi a favor del "prietas-las-filas" i coses d'aquestes.

Bush no és un "neo-liberal". Bush és un defensor del corporativisme americà (en anglès se'n diu "crony capitalism"), i va amb tants peus de plom amb l'Aràbia Saudita perque sap que del seu petroli en depèn l'economia americana. Senzillament, no gosa envaïr Aràbia Saudita i controlar-ne els pous; de manera errònia (però, dins dels paràmetres en que es mou la política, comprensible) prefereix tenir tractes diplomàtics amb els saudites, un dels pricipals impulsors del jihadisme arreu del món.

xafatolls escrigué:
O ens tornem integristes de la nostra manera de viure o la meva estimada filleta dependrà d'una colla d'il.luminats (per no dir-los no-se-que de bagasses)

Si tornar-nos "integrisites" de la nostra manera de viure implica renunciar als codis ètics que ens hem auto-imposat a nivell militar i policial, malament. El comportament ètic a nivell policial i militar (tenint en compte els principis de proporcionalitat, congruència i oportunitat) són irrenunciables, altrament ens convertiríem nosaltres mateixos en destructors del nostre sistema (que és aproximadament) liberal.
Tornar a dalt Ir abajo
http://lazerbrody.net
Contenido patrocinado

MissatgeAssumpte: Re: La lliçó israeliana   La lliçó israeliana Icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo

La lliçó israeliana
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1