L'artista i psicoanalista israeliana Bracha L. Ettinger exposa fins a finals de juliol a la Fundació Tàpies conjuntament amb l'artista belga Ria Verhaeghe sota el títol “Alma Matrix”.
Utilitzant una fotocopiadora que apaga a mig procés, des de començaments de la dècada de 1980 fa servir els residus de pols de tinta, els dipòsits d’imatges desdibuixades –fotografies de família i velles fotografies de diari de víctimes de l’Holocaust, fotografies i mapes aeris de Palestina de la Segona Guerra Mundial, que fotocopia fins a desdibuixar- per dibuixar i pintar. Tinta xinesa, grafit i pintura a l’oli conflueixen, com Griselda Pollock escriu, "pintant després de pintar després d’Auschwitz", on el color esdevé llum.
Enllaç al web de la fundació
http://www.fundaciotapies.org/site/spip.php?rubrique947
Com podeu veure, a la fundació s'han guardat molt de descriure-la com a israeliana, fent servir eufemismes com ara "resident a Tel Aviv i Paris".
Una mostra més de la por al boicot dels pseudopacifistes (i a l'antisemitisme en general)
si voleu veure les obres:
la pàgina de Bracha L. Ettinger
http://brachaettingermatrixialborderspace.blogspot.com/
la pàgina de Ria Verhaeghe
http://www.riaverhaeghe.be/portfolio.php
Shalom.