Catalunya Israel
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
Catalunya Israel

Fòrum d'agermanament entre Israel i els Països Catalans
 
ACAIÍndexÚltimas imágenesCercarRegistrar-seIniciar SessióARCCI

 

 Història

Ir abajo 
3 participantes
AutorMissatge
Maria Jose




Nombre de missatges : 55
Age : 61
Localisation : Catalunya
Registration date : 10/07/2008

Història Empty
MissatgeAssumpte: Història   Història Icon_minitimeDl Maig 04, 2009 7:12 pm

Acabo de llegir un llibre de Paul Johnson titulat "La historia de los judios",
m'ha semblat serios, però no tinc prous coneixements sobre la història del poble jueu per poguer fer una valoració. Pot ser algu de vosaltrs el coneix i em podria dir alguna cosa ?
Tornar a dalt Ir abajo
Joel Català

Joel Català


Nombre de missatges : 299
Localisation : Catalunya
Registration date : 21/06/2007

Història Empty
MissatgeAssumpte: Re: Història   Història Icon_minitimeDt Maig 05, 2009 11:53 am

Jo l'he llegit en anglès. Paul Johnson és un cristià que s'estima els jueus. El seu llibre em va semblar prou ben documentat.
Tornar a dalt Ir abajo
http://lazerbrody.net
Santi Matas




Nombre de missatges : 77
Registration date : 04/07/2008

Història Empty
MissatgeAssumpte: Re: Història   Història Icon_minitimeDt Maig 05, 2009 9:02 pm

Els llibres de Paul Johnson són una delícia. És un autor molt amè de llegir i un historiador totalment solvent. D´entrada sobta una mica perque no té res a veure amb el que estem acostumats per aquí.

M´explico. El seu punt de vista no és dogmàtic. El llibre sobre els jueus a penes el recordo però estic segur que en parla de la mateixa manera que hagués parlat,per exemple, dels grecs.

Els intelectuals d´aquest país no el poden veure ni en pintura. No busqueu ressenyes seves en els diaris: no fa crítica social. Fou assessor de Margaret Thatcher i després també de Tony Blair.

També li agrada ser una mica provocador (recorda molt el gran Jean-François Revel). El seu llibre "Intellectuals" parla de Marx,Sartre i companyia. El lector es pregunta com és possible que personatges com aquests hagin tingut tanta tirada en indivuduus que es consideren intel.ligents.

No és gens recomenable per a gent amb prejudicis, doncs ja haureu endevinat que,a l´igual que Revel, tira bastant cap a la banda dreta.
Tornar a dalt Ir abajo
Maria Jose




Nombre de missatges : 55
Age : 61
Localisation : Catalunya
Registration date : 10/07/2008

Història Empty
MissatgeAssumpte: Re: Història   Història Icon_minitimeDv Maig 08, 2009 5:21 pm

Gràcies, volia tenir alguna altre opinió. El que havia llegit fins ara d'història jueva han estat, aconteixements aïllats, etapas molt concretes, etc., no com un tot com a aquest llibre.
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Història Empty
MissatgeAssumpte: Re: Història   Història Icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Història
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1
 Temas similares
-

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
Catalunya Israel :: Catalunya Israel :: Fòrum d'Història-
Canviar a: